Dječja dermatologija

Osim infektivnih bolesti kože uzrokovanih bakterijama i virusima kao što su impetigo contagiosa i vulgarne bradavice koje često viđamo u dječjoj dobi, koža novorođenačke dobi sklona je i pojavi atopijskog ili seborojičnog dermatitisa.

Kako možemo pomoći

• Liječenje dermatoza dječje dobi
  • Liječenje virusnih bradavica
  • Liječenje atopijskog dermatitisa

Atopijski dermatitis kod beba

Koža novorođenačke dobi sklona je i pojavi seborojičnog dermatitisa, koji se javlja tijekom prvih nekoliko mjeseci života u obliku crvenila i ljuskanja vlasištu te u gornjem dijelu tijela, dok se nakon 3. mjeseca života obično javlja atopijski dermatitis.

Atopijski dermatitis je kronična, recidivirajuća upalna bolest kože dječje dobi često združena sa alergijskim rinitisom i/ili astmom.

Prevalencija ove bolesti je u porastu te se procjenjuje da je u industrijskim zemljama zahvaćeno 15-30% djece i 2-10% odraslih. Bolest obično spontano nestane u pubertetu ili adolescenciji iako manji broj bolesnika ima promjene i u odrasloj životnoj dobi.

S obzirom na dob u kojoj se kožne promjene javljaju, te njihov izgled i distribuciju, atopijski dermatitis ima tri kliničke prezentacije: atopijski dermatitis dojenačke, dječje i odrasle dobi.

Zajedničko za sve oblike je suhoća kože, te pojava eritematoznih i ljuskavih žarišta na koži u početku lica a kasnije pregiba kao što su lakatne i koljenske jame.

Atopijski dermatitis dječje dobi liječi se intenzivnom hidracijom kože, a u akutizaciji se koriste kortikosteroidne kreme i imunomodulatori poput takrolimusa i pimekrolimusa.