Prekanceroze – promjene na koži koje mogu prijeći u invazivni karcinom

Pod nazivom prekanceroze kože podrazumijevaju se promjene na koži koje ako se ne liječe mogu prijeći u invazivni karcinom odnosno planocelularni karcinom kože.

Obično se nalaze na koži dijelova tijela izloženih suncu, kao što su glava, šake i podlaktice i uglavnom se nalaze u starijih odraslih osoba.

U najčešće prekancerozne lezije spadaju aktinična keratoza, aktinični heilitis, Bowenova bolest i leukoplakija.

Aktinična keratoza

Aktinična keratoza je obilježena eritematoznim i ljuskavim arealima koji mogu varirati od vrlo diskretnih do grubih pokrivenih obilnim hrapavim naslagama. Ako se slične promjene jave uz rub usnice ili na usnici uz promjene boje usnice i gubitak naglašenog ruba riječ je o aktiničnom heilitisu.

Bowenova bolest

Bowenova bolest je planocelularni karcinom in situ (SCCIS), koji se može pojaviti i na trupu a izgleda kao ružičasta dobro ograničena ljuksava lezija. Može se zamijeniti za druge upalne promjene kože, kao što su psorijatične lezije, lezije ekcematoidnog dermatitisa. Međutim ako se ne liječi može napredovati u planocelularni karcinom.

Kako se liječe prekanceroze?

Prekanceroze se liječe krioterapijom tekućim dušikom, lokalnim imunomodulatorom imikvimodom u kremi, lokalnim citostatikom 5-fluorouracilom ili fotodinamskom terapijom.

Ako je došlo do nastanka invazivnog planocelularnog karcinoma tada je metoda izbora kirurška ekscizija ili u starijih osoba radioterapija.

Ukoliko sumnjate da vi ili netko od vaših bližnjih ima prekancerozu, svakako je važno što prije otići na pregled.
Kontaktirajte nas i ugovorite termin za virtualni pregled ili pregled uživo – tu smo za Vas!